Folkeskolen
232
page-template-default,page,page-id-232,qode-social-login-1.1,qode-restaurant-1.1,stockholm-core-2.3.2,select-theme-ver-9.0,ajax_fade,page_not_loaded,vertical_menu_enabled,,qode_menu_,wpb-js-composer js-comp-ver-6.7.0,vc_responsive
Title Image

Folkeskolen

Målstyret ledelse af målstyret læring – se en 7 minutters tegnefilm på denne side.

Folkeskolen er leverandør af hele mennesker, der har lært så meget de kan i den tid de har gået i grundskolen. Lige nu lærer ledere og medarbejdere alt det de kan, for at støtte op om den mission. Målstyret ledelse af målstyret læring er bare et af mange felter der skal tillæres, og som ikke har været på dagsordenen særligt længe. Det har den til gengæld i den private sektor, og der er mange erfaringer at trække på.
Tre væsentlige ledelsesdiscipliner er fundamentet for forandringen:
– Sæt en klar og emotionelt engagerende retning
– Sæt klare mål og følg målene til de er nået
– Hjælp den enkelte til at udvikle sig selv
To væsentlige ledelseskompetencer er støttepillerne i forandringen:
– Kommunikation
– Coaching
– Feedback og feedforward
Når ledelseskompetencerne Coaching og feedback/forward er i spil, så understøttes den gode kultur, hvor mål ikke er pisk, men den gulerod det giver mening at spise.